torsdag 18 april 2013

Idag fyller han sju år, världens bästa Samuel!!

Vi är hemma hela högen idag... Simon med sin täppta, rinnande näsa, Samuel - födelsedagsbarnet som igår var lite hängig men som inget hellre vill gå till skolan för att leka med siffrorna. Sen jag då, den täppta och hostiga mamman som svettas hela tiden och har ont i kroppen. Jag har klarat mig bra hela vintern, men nu när våren är i antåg så ja då blir det som det blir... Suck!

Men idag gäller det alltså en alldeles fantastisk nybliven sjuåring, som sedan en dryg vecka varje morgon tar sin "vitamin", ja dvs medicin mot ADHD. Känns ganska så märkligt att ge en så liten kille denna medicin men det finns ju ett hopp om att den ska hjälpa honom att få det lugn han behöver för att koncentrera sig och vara stilla. Märker dock inte av det jättemycket här hemma idag. Andra dagen med högre dos. Han ska i alla fall ha en fin födelsedag hoppas jag. Kanske skulle jag köpt siffror åt honom:-) Men sökte på leksaksaffärer på nätet och det är inte lätt att hitta det bara så där. Lättare inom pedagogyrket, dvs beställa till förskolor eller skolor. Vet inte om man får beställa som privatperson...

Här kommer lite bilder på en liten rackare på 3040 g och 48 cm lång när han kom för ganska exat 7 år sedan... några nyare bilder finns förstås också med på min stora, lilla kille!!










Observera omslagspappret...
Man tager vad man haver eller hur??
Samuel tänkte inte på det i alla fall...


Inga kommentarer: