lördag 18 maj 2013

Trötthetens vecka men idag minns jag med lycka den helg som var...

Denna vecka vet jag inte riktigt vad som hände med mig. Jag har varit deppig, nere, trött och haft ångest över det mesta. Varför frågar jag mig själv? Varför så tungrott ibland trots att mitt liv är så ljust just nu.
Kanske var det kontrasten med en helg så intensiv som bara en helg på resande fot kan vara... helgen i Malmö med min älskade särbo. Tre underbara dagar med tågresa, långa promenader i Malmö och Köpenhamn, museibesök och god mat, gott fika samt det sköna hotellrummet :-)

Jag kommer skapa bloggen med bilder snart från minisemestern men först lite om veckans som gått. Jag trivs så vansinnigt mycket med mitt jobb och att få komma till jobbet varje dag. Men just denna vecka var tung. Inte så mycket beroende på jobbet, men stressen som jobbet ibland medför bidrar förstås och jag kämpar mycket med att alltid göra mitt bästa och finnas där jag behövs. Därav slits jag ibland med mina tankar om hur jag på bästa sätt gör så mycket som möjligt... Något jag lärt mig om mig själv är att jag inte tål ett uns stress. Jag får hjärtklappning och ångest så fort det blir för mycket. Då kommer en enorm trötthet över mig. Jag har svårt att säga ifrån och får dåligt samvete... något som jag måste lära mig göra. För vad händer med mig när jag väljer att inte säga ifrån? Väljer att försöka ta på mig allt igen...

Varje torsdag går jag på KBT dör att övervinna det som jag kallar min sociala fobi. Jag kanske inte verkar ha sådana problem utåt men under många år har jag kämpat mot min rädsla för många av livets vardagliga situationer. Jag viker hellre undan än att gå in i en konflikt, jag tar det jag får utan att säga emot och tar då ofta på mig för mycket. Självklart måste jag klara av att tala om när det blir för mycket men det tycker jag är pinsamt att göra. Kanske kommer då andra att tycka illa om mig eller i alla fall mindre bra om mig.

Jag känner mig i alla fall bättre till mods idag, denna lördag som är fullspäckad med idéer om vad jag borde(ska) göra :-)

Nu återgår jag till mitt kaffe och övriga näringar hemma...

Inga kommentarer: