lördag 29 juni 2013

Livets KAOS



På måndag kl 13.00 ska jag få nycklarna till min nya lägenhet. Det känns så underligt att det är dags att flytta nu. Tiden har gått så fort, det har hänt så mycket under den senaste tiden i mitt liv och jag känner verkligen att jag gör mycket för att livet ska bli bättre, gladare och mindre ångestfyllt. Vad är det som gör att just jag mår som jag gör trots att livet är som det är? Mina barn är friska, jag har en bra relation till mitt ex idag om vi jämför när vi levde tillsammans med barnen, jag har en lägenhet på gång efter ett halvår i min brors lägenhet, jag har en särbo/man som jag älskar så mycket det bara går och är lycklig med… Jag har några få men viktiga vänner och en fin familj.

Ångsten går som i vågor under dagen/kvällen/natten. Ibland lättar den lite för att sedan trycka på med allt vad det innebär, svårt att andas, ont i magen, ont i huvudet oc yrsel… det är några av symptom jag har. Det finns så mycket jag VILL göra och VILL klara av, som jag inte fixar p g a ångest och oro, men också av en inbyggd ovilja att göra saker, jag ”orkar inte” ta tag i saker. Jag MÅSTE packa nu, jag MÅSTE fixa undan tvätten, jag MÅSTE göra göra göra göra!!!!!! Inte fastna vid datorn och mina bloggar. VAD är felet med mig?? Jag har sådan extrem ovilja att göra ”tråkiga” saker, ändå så vill jag flytta, komma i ordning, få ett fungerande liv!!!! Jag vet inte vem jag är och varför jag är!!!!

Inga kommentarer: