onsdag 12 juni 2013

Wild mode swings

Ok, jag har kapitulerat igen för min sjukdom. Den är inte allvarlig men nog så jobbig i alla fall. Besöket hos läkaren igår gjorde mig smått gråtfärdig. För innerst inne vet jag att jag gör allt för att må bra och jag trivs med livet... Ok, inte riktigt allt, det är dåligt med den dagliga motionen... men idag har jag i alla fall promenerat i 45 minuter i solskenet.

I alla fall blev jag så sjukskriven IGEN, nu för återkommande depression. Jag trappar ut min medicin och då faller jag visst. Utsättningssymtom som depression, ångest... Sen lägger vi till att jag har svårt för att anpassa stressen i mitt liv. Vill göra allt och då blir magen lidande.

Deppen kom först, för drygt fyra veckor sedan, sen kom problemen med magen ett par veckor efter. Tror det hänger ihop, men vet inte hur. Idag, med facit i hand och vila så mår magen liiiiite bättre...

Att vara med mig är inte så lätt. Ibland går det inte att läsa mig, ibland är jag en öppen bok. Jag har långt kvar på min resa men jag ska i mål. Även om jag kommer få kämpa för överlevnad så ska jag i mål. Depressionen ska inte få sabba hela mitt liv!!

Inga kommentarer: