onsdag 17 juli 2013

Sommaren går alltför fort.

Varför ska dagarna gå så fort? Timmar, minuter och sekunder bara rusar iväg. Jag mår inte alls gott av det. Känner en inre stress som är svår att förklara och inte minst försvara... Finns ingen anledning att må dåligt över att tiden går. Varför skrämmer mörkret mig mer idag än det gjort tidigare? Jag har det bättre än jag haft det på länge... Lycklig och varm i kroppen. Ändå drabbar svackorna mig när jag minst anar det... På kvällen, natten eller på morgonen. Solskensdagar ger mig ångest för jag borde ta vara på dem...

Om en vecka är det premiär på teatern... Skrämmande nära nu. Kommer jag att klara av det? Replikerna, klädbyten, sången, få in känslan i min roll som syster Inga. Nä jag måste få ut min ångest på något sätt. Hur gör man?












Inga kommentarer: