onsdag 14 augusti 2013

Dagar passerar

Det är onsdag och klockan är 16.20 drygt. I söndags kväll spelade vi vår sista föreställning av "Folket i Skinnarviksbergen" vilket är jäkligt jobbigt samtidigt som det är lite av en befrielse... Får se hur länge jag minns syster Ingas repliker :-) 

Så kom måndag och inskolning av f-klass barnen på fritids. Känslan efter tre dagar med de yngsta på skolan är inte nådig! Igår var jag så trött av alla intryck att jag inte klarade av normal kommunikation med min särbo och det sårar honom. Idag ska jag hämta barnen och få låna dem tills i morgon, hur det ska gå vet jag inte men det måste gå!!

Jag jobbat bara 75 % och har således en lite halvtaskig inkomst, men gör detta för att min ork ska räcka! Det gör den inte :-( Jag är på fritids nu så att jag gått ner i lön och tid för mina barns skull räknas inte. Nä, jag har sovmorgon istället och slutar senare i stället. Jag är också den som "jobbar 75 % och därav är flyttbar mellan årskurserna. Ja visst!!! Det ÄR OK!!! Men just nu trivs jag inte och har ökad ångest. Panik t o m ibland. Men jag är den som gör mitt bästa i alla lägen. Tills det spricker. Får försöka stå ut! 
Måste reda ut mina frågetecken. De är många och kanske utan betydelse för mitt fortsatta liv men det är svårt att inte se hindren ibland!

Inga kommentarer: