lördag 10 augusti 2013

Lördag morgon

Vaknade redan kl 6.15 i morse och visste inte vilken dag det var... Stressade upp, såg DN innanför dörren och kom ihåg... Det är lördag. Kanske ska sova lite till då?? Me tji fick jag. Nyste 100 gånger, snorade och orkade bara ligga kvar till 6.40. Gick upp, startade gamla macbooken och tog upp Picasan. Har exporterat filmer till YouTube. Ett bra sätt att behålla filmerna på?????

Nu när klockan är 8.45 ska jag masa in mig i duschen, har vikt tvätten, ätit min yoghurt och druckit en kopp kaffe... Nu ska jag jobba på att bli människa så att jag kan ta emot barnen på bästa sätt idag när de kommer :-) Jag har varit nere för räkning under några dagar, riktigt illa... så där som någon med depression kan vara. Men det är på övergående... Hoppas jag i alla fall. När höstens mörker kommer vill jag INTE falla... Det skulle vara katastrof då mina gropar är djupa än och svåra för mig att ta mig ur.

Jag har under det senaste året slutat dölja min sjukdom på samma sätt som jag gjorde innan. Visst, det är inget att skryta med att vara deprimerad och leva med ångest, MEN jag är inte ensam, jag vet att det är viktigt att våga prata och vara öppen. Annars blir livet ohållbart för mig i alla fall.

För att avsluta morgonens blogg så känner jag ett sting i hjärtat över att teatern snart är slut.... Sista föreställningen på söndag... Buhu............ Vad händer efter det? Funderar på att pausa för jag har mått som jag gjort under denna resa så även under revyn innan, men klarar jag det??? Ja framtiden får utvisa vad som kommer hända...

Senaste produktionen, några bilder... kanske inte den bästa kvalitet men jag får abstinens redan... bilderna är från repetitionen på Gustavsgården och från Hotell Blå Bloms fina scen....



















Inga kommentarer: