fredag 30 augusti 2013

The walking dead

Dagen har spenderats framför tv:n idag då jag och Bosse tittat på några avsnitt av "The Walking Dead". En riktigt ruggig amerikansk serien om hur världen tas över av zombies. Vi har kommit till säsong 3, avsnitt 4 och det var ett ruggigt avsnitt... Likt serien Lost som tidigare visades på tv är denna serie fylld av mystik. Grupper av "överlevare" dyker upp och andra stryker med. Själv tycker jag det är en ruggig historia som väl kan spegla en bister framtid. Kanske kommer vår värld inte översållas av zombies men inte långt ifrån :-/






Serien har visats på TV11 som vad jag förstått har rättigheterna till serien i Sverige. Under hösten kommer säsong 4 att dra i gång i USA. Själv kommer jag nog följa serien till slutet nu... Liksom jag gjorde med Lost... 

Inga kommentarer: