tisdag 3 september 2013

BUP igen!

Så är det dags för höstens första besök på BUP. Det ska bli skönt att få lite koll på läget igen med Samuels medicinering. Jag har väl trots den positiva synen på medicinen haft svårt att förlika mig med tanken att varje dag försöka få honom att ta denna medicin. Under sommaren kom också protesterna då Samuel helt gick i baklås och vägrade. Det blev en paus i det hela vilket förstås inte är bra. Får se vad läkaren säger idag. 

Jag vill göra det som är rätt för mitt barn så mina tankar rör hela hans vardag. Hur göra med skola, stor klass och kanske inte tillräckliga resurser, långa dagar från 8-17(16.30) när han är hos mig, 7-17 varannan vecka. Medicin för att skolan ska fungera... Men hjälper den? Hur vet vi att det är rätt. Samuel blev förändrad av medicinen till en början. Han slutade äta lunchen, saknade aptit... han blev osocial, mer "autistisk" till sättet. Slutade leka med sin kompis... Sen blev det bättre med det sociala, men maten har inte varit så bra. 
Efter sommaren åt han bra första veckan på fritids(utan medicin då vi hade "paus".

Nä nu ska jag skärpa mig och försöka vara lite mer positiv! Det kommer bli bra!! Det måste bli det helt enkelt. Det måste blir rätt!!

Inga kommentarer: