tisdag 10 september 2013

Gjort min "plikt"

Nu har jag röstar i kyrkovalet. Jag har inte gjort det under de senaste valen men jag känner att det är dags att göra det igen. Rätten att göra sin röst hörd är viktig. Dessutom så har kyrkan och denna församling varit av betydelse för mig framför allt under barndomen med körsång, konfirmation och senare dramagruppen. Även som ung vuxen var jag med i Värmdö kyrkas ungdomskör under ett par år.
Det känns viktigt att faktiskt lämna sin röst oavsett om jag är aktiv eller inte. Jag skulle idag kunna tänka mig att vara aktiv i kyrkan igen, framför allt genom körsång. Får se om jag gör något av den tanken. Har ju en massa annat på mitt fat!

Innan jag röstade var jag till Vårdcentralen och fick hjälp med "knölen" som vuxit sig stadig, värkt och blivit röd under de senaste veckorna. Läkaren skar upp ett litet snitt för att tömma men det fanns ingen vätska i den. Alltså en infektion lite djupare. Men den går förhoppningsvis över med en tio-dagars kur med penicillin. Jag tog också upp smärtan io lederna i fingrarna och armbågen, samt benet som lätt viker sig och värker/strålar i baksidan av låret. Ska smörja mig med Iprengel i 14 dagar två-tre ggr per dag, sen får vi se. Måste också se över min arbetsställning och då inte på fritids, utan hemma... :-)

Just nu är jag hemma och laddar batterierna för att snart bege mig med mitt pick och pack till min fina man i Hökarängen. På fredag gör vi ännu en resa tillsammans. Denna gång till Riga över helgen... Life is good trots alla krämpor utvärtes och invärtes...

1 kommentar:

Unknown sa...

Bra gjort!! tror vi slår rekord i år med antalet röstande. såg dig i hallen men var lite upptagen.
du är välkommmen att komma till oss och se vad vi har att erbjuda dig och familjen . inet bara körsång. Vi har supertrevliga fredagsmys en gång i månaden med mat och lek, pyssel och prat för ALLA åldrar tex..fritids från åk 4 på måndagar
Familjeläger varje år vilket brukar vara TOPPEN!!
hoppsa vi ses igen... kram Maja pedagog Gustavsberg-Ingaröförsamling...