måndag 2 september 2013

Pannkakor, TV och läxor...

Dagen går mot sitt slut, och jag överlevde även denna... Trött som jag är nu när jag är förkyld så har det väl ändå varit en ganska så bra dag trots allt. Jag kom i god tid till jobbet, ja 50 minuter innan jag började så det får väl räknas som att jag kom i tid :-) Förberedde lite bildlektion till 2A eftersom det var svårt att få "lugn och ro" på jobbet...

Slutade som vanligt kl 16 och därefter rusch till Ösbyskolans fritid för att hämta barnen :-) Mina älskade ungar som jag inte sett på en hel vecka!!! Saknat dem massor men nu är de här, hemma igen :-)
Samuel ställde till det när jag kom men det var inte läge att prata om det då... Han rymde till "kuddis" och klädde av sig... hmmmmm vad är det som händer i hans huvud undrar jag???

Det gick lätt att få med mig barnen hem och då vi hade lite marginal till bussen hem gick har jag bokat klipptid på salongen som inte gjorde mig helt nöjd sist då jag hade färg i hela pannan efter :-( men det får gå ändå. MÅSTE klippa mig. Ser hemsk ut!!! På lördag smäller det!!!(Hoppas du orkar se till barnen en stund när jag sitter i stolen fina Bosse...)

Pannkaka var önskemiddagen idag så nu steker jag pannkakor medan barnen busar och tittar på TV. De har fått 11 frysta köttbullar(Samuel) och en macka(Simon). Men de väntar med spänning på pannkakorna :-)

Om det blir läxläsning idag får vi se..... Det är sent så jag får se status efter middagen... I morgon väntar BUP för Samuel. Hoppas vi får rätsida på detta med medicin och om den verkligen är rätt.... sen behöver jag i alla fall ventilera lite skola och "uppfostran" också. Känner mig helt värdelös som mamma ibland :-(


Dagens bilder.... 

Inga kommentarer: