torsdag 19 september 2013

Stinkande badrum...

Jag har ända sedan jag flyttade in i denna lägenhet varit tvungen att ha badrumsfönstret öppen p g a att det stinker avlopp... Nu är det så kallt ute att det är outhärdligt att gå på toaletten på natten eller ställa sig i duschen då det är isande kallt... Nu på morgonen stängde jag så fönstret. 15 minuter senare sprider sig doften av avlopp ut i hallen. Jag har fått detta "åtgärdat" av Värmdö Bostäder när jag nyss flyttat in men ja, det hjälpte visst inte. Så nu är fönstret åter öppet...

Jag har inte heller fått minsta antydan av värme på elementen än. Kanske är det för tidigt för det men när det börjar bli kallt ute och fönstren står otätade så är det inte så skönt att sitta i soffan och glo. Tur jag har varma täcken...

Jag har bott i Värmdö Bostäders lägenheter sedan 1986(egen lägenhet sedan 1990) med undantag för åren på Blåmesvägen. En gång i tiden skötte vVärmdö Bostäder om sina lägenheter. Det gör de inte längre. De renoverar inte längre med jämna mellanrum, något de gjorde vart 12:e år på 90-talet. Om man inte ville ha renovering av ett eller fler rum så fick man en liten hyressänkning efter det 12:2 året. Vad görs nu?? Ingenting vad det verkar. För snart två veckor sedan besökte jag receptionen på Värmdö Bostäder och påtalade bl a några fel som jag vill ha åtgärdat. Än har jag inte hört av fastighetsskötaren... Stanken i badrummet kvarstår, den hängande, trasiga kontakten är inte åtgärdad etc.



Nåja, nu är vi på väg till skola och jobb. BUP i eftermiddag så arbetsdagen blir kort(den jag får lön för alltså). Det regnar ute. Hösten är här!! 

Kramar med hopp om en bra dag!!


Inga kommentarer: