lördag 19 oktober 2013

Nya glasögon



Idag gjorde jag slag och tog med sonen till glasögonbutiken för att boka tid för synundersökning. Han fick göra den på en gång och trots att han var mycket tjurig innan vi gick dit så klarade han undersökningen galant :-) Min underbara son!! Det var en svag förändring av synen och han ska fortsätta ha glasögon hela dagarna, vilket han gladeligen har. T o m när han går på toan på nätterna sätter han på sig glasögonen.





Det har passerat två år sedan sonen fick sina senaste glasögon. Jag undrar var den tiden har tagit vägen?? Undersökningar och recept har han fått från St Eriks ögonsjukhus. Nu när han är 9 år så går allt via optikern i butiken.

Jag rekommenderades att skaffa två par till honom nu vilket jag förstås gjorde. Han fick välja två bågar och nu är det bara att vänta... 1000 kr fick jag lägga i handpenning, resterande betalar jag när vi hämtar dem... Knappt 5000 kr totalt går sonens två par glasögon på. Då var det halva priset på alla bågar och halva priset på andra glasögonparet... men dey är en saftig peng att betala... Han bör kolla synen en gång om året, så det kan komma att kännas i plånboken... Jag passade dessutom på att boka en egen tid för synundersökning... jag har passerat 40 med ett par år och insåg för en tid sedan att jag har svårt att läsa... Ska bli spännande att höra utlåtandet nästa vecka... men undra om jag har råd att lägga ut pengar på glasögon till mig också om det behövs?? Ja det får väl gå det med

Inga kommentarer: