onsdag 27 november 2013

Allt blir bra...

Samuel verkade verkligen trivas bra med sin nya klass... det kommer naturligtvis bli en stor skillnad för honom från det han har idag... men det kommer bli en lättnad för honom att finnas i ett mindre sammanhang. Det jag kan oroa mig lite över är att Samuel behöver en social stimulans som kanske inte tillfredsställs i en så liten grupp. Men det kommer visa sig om min oro är obefogad... Han blev väl omhändertagen av en av pojkarna i alla fall... en pojke som gått med Samuel på förskolan under ett par år. Han var mycket förändrad nu mot då :-) Jag fick vara med hela förmiddagen... lektion, rast ute, rörelserummet, lunch i matsalen och musik i en fin musiksal... Kl 12 så lämnade jag skolan för ett par timmar med egen tid.
När jag så skulle hämta hem Samuel ville han knappt gå hem... De var i fritidsrummet och han lagade mat.

Jag var sugen på att ta några foton på Samuel när han var i sin nya skola men jag valde att inte störa honom och hans kompisar där, men han såg härlig ut när han jobbade med Ipad och spelade trummor i musiken... Min härliga unge!!

När vi sedan åkte för att hämta Simon så kom flera av Samuels kompisar i gamla klassen och sa att det var tråkigt att Samuel slutar och byter skola. En flicka berättade att hon höll på att göra en buss till honom men det var en HEMLIGHET!!! :-) Jag vet att Samuel kommer saknas i klassen...


Inga kommentarer: