fredag 29 november 2013

Inskolningen klar!

Men om Samuel är helt införstådd med att han faktiskt byter skola och klass låter jag vara osagt! Jag har bara lämnat honom två gånger, den första i onsdags och då var jag med i skolan tills kl 12.00, sen lämnade jag honom idag, fredag också. Det var lite knepigt eftersom han enligt eget tycke under nästa vecka"pappa-veckan" skulle få komma till sin första skola med siffrorna... Han var arg för det inte finns siffror i den nya klassen. Han protesterade vilt genom gälla skrik när jag lämnade honom, han vägrade ta av sig ytterkläderna etc. Ibland är det tungt i mamma-hjärtat!! MEN dagen hade varit bra, de hade haft disco med popcorn :-) och alla barn i A1 spelade iPad på fritids när jag sedan hämtade vid 16.00. 

Det tar lång tid att lämna båda barnen... 1 h 40 min från dörr tills jag var tillbaka i centrum. Att bara lämna barn på Öabyskolan tar motsvarande ca 40 min, ibland något längre tid... Alltså en timme extra nästan :-( 

Nästa vecka får vi hoppeligen svar om Samuel får skoltaxi, vilket jag hoppas på. Då slipper han följa med till sin förra skola varje dag och han får fasta rutiner. Det är nödvändigt för honom att det blir smidigt!! 

Inga kommentarer: