lördag 16 november 2013

Lördag morgon

Jag sitter planlöst vid min dator igen och funderar om jag ska ta och göra något vettigt i stället. Jag hade en plan igår som jag tänker att jag borde följa, men likt förbannat så hamnar alla måsten långt ner i säcken. Jag går regelbundet till en arbetsterapeut för att få hjälp att hitta en "fungerande vardag" för även OM jag faktiskt fungerar ganska så normalt så finns det något i mitt liv som hindrar mig från att må riktigt bra. Jag har som alltid skjutit upp det som är jobbigt, tråkigt, läskigt etc. Tillslut drabbas jag av total härdsmälta och blir galen och irriterad för att saker inte blir klara. 
Min plan för idag var att få i oss frukost "i tid" och att läxor ska läsas. Sen står städning på programmet för dagen. Vill helst vara klar med allt till lunch så att jag kan umgås med barnen också.  Att städa mitt hem har alltid varit ett problem. Det blir stökigt lätt och jag har tendenser att lägga mina prylar lite här och var. Att ha en bestämd plats för något har aldrig fungerat även om jag vet att det är mycket bättre då :-)

Såååå i stället för att planlöst sitta här vid datorn så ska jag fixa frukosten nu. Klockan närmar sig 9 och Samuel måste väckas för att få sin medicin. Simon vaknade som vanligt tidigt men jag tror klockan var efter 7 i morse :-)

Jag SKA ta tag i mina måsten, för kanske blir livet lite enklare om jag verkligen gör det jag planerar. Jag hoppas att detta ska leda till ett inre lugn och att jag därigenom ska finna ro att göra andra saker som att läsa en bok i lugn och ro t ex. 
Jag tar med den fina bilden på sticklingarna från vår "vandrande jude" jag knep med mig hem för att försöka få att slå rot. Denna växt ser väldigt trevlig ut på bordet i skolan.... lagom för mig kanske??

Nu ska denna dag bli en BRA dag... 

Inga kommentarer: