fredag 22 november 2013

Nu ska Anne läsa...

.... om jag finner lugnet vill säga! Fem böcker hämtade jag i alla fall ut hos OK/Q8... 
Jag vet att det blir ett problem för mig bara att välja en av böckerna men av de tre skönlitterära pocketböckerna börjar jag med "En man som heter Ove" av Fredrik Backman.
Sen har jag "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson samt "Mig äger ingen" av Åsa Lindeborg...

Två fackböcker beställde jag också...
Först ut Dan Josefssons bok om Tomas Quick/Sture Bergwall "Mannen som slutade ljuga - berättelsen om Sture Bergwall och kvinnan som skapade Tomas Quick"
Nästa är Elaine N Arons bok: "Den högkänsliga människan - konsten att må bra i en överväldigande värld"
Boken ovan vet jag att jag kommer få nytta av att läsa då jag med största sannolikhet är HSP. Jag har en hög känslighet så stor att den ibland blir ett hinder. Tror att jag behöver skaffa mig mer kunskap för att bli en hel människa. Idag är jag halv... Med min depression som en bromskloss!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag nu ska finna ro att läsa. Koncentrationen har legat på 0 och inget p g a att banen och jobbet tar min energi. MEN jag känner mig idag starkare. Jag har bestämt mig att jag SKA ha tillbaka MITT liv nu! Jag ska bli ett med mig själv och sluta vara så mjäkig inför andra. 

Så Elaine N Arons bok står högt i kurs hos mig... Den ligger i ryggsäcken nu när jag skall hem till mannen min!! 

Kram kram!! 


Inga kommentarer: