måndag 2 december 2013

Drömmar

Jag vill skriva!!!
2 december kl. 09:59

Jag har under många år jobbat som lärare men i dagsläget så är jag inte längre anställd som lärare utan fritidsledare. Det är ett helt ok arbete men för min del så känns det hela inte helt rätt. Jag har haft det tufft under hösten med att få bitarna på plats och inte riktigt lyckats. Jag jobbar inte heltid utan 75% och trots det så räcker vare sig ork eller tiden till för det som är viktigt för mig, Mina barn och numer också min hälsa. Jag har förstått att jag dessutom inte helt och fullt "passar" för detta yrke(först och främst läraryrket då, men även tveksamheter över arbete på fritids). Varför frågar jag mig ofta. Men kanske är det dags att tänka om, tänka/göra rätt!!! Men vad är då "rätt" för mig? Vad har jag för drömmar??

En dröm jag haft med mig under många år är viljan att skriva. Jag vet egentligen inte vad eller hur jag skulle kunna få till en sådan framtid för jag är ingen skribent, eller författare eller något alls inom denna sfär, Jag är bara en helt vanlig människa/kvinna som gärna uttrycker mig i skrift. När det gäller fantasi har jag alltid ansett mig ha ganska dåligt av den varan. Jag har svårt att komma på idéer, hålla mig till en story etc. Ett problem jag allttid haft... Det jag är bäst på att skriva utifrån är nog mitt eget liv, tyvärr... Det kommer jag inte långt med, det kan jag nog lova...

Tänk att kunna författa en bok, en bok som hittar många läsare... som inbjuder andra i en värld skapad av mig... Det är en härlig dröm men som är miltals borta från min verklighet.

Jag skulle kunna tänka mig att skriva även i andra sammanhang, t ex artiklar eller bloggar... men jag är inte journalisttypen i dagsläget i alla fall... Jag är tystlåten, tillbakadragen och ganska skygg... Troligen behöver jag tuffa till mig för att öht märkas i denna värld.

Jag skulle gärna skriva dikter också... om känslor, livet, allt omkring mig... men inte bara sådant jag skrivit fram till nu, i mina "hemliga" svarta böcker. Där har ett trasigt jag skrivit om mina svarta drömmar om livet... Jag vill dela livets ljusa stunder med andra... inte bara det nattsvarta!

Nåja... drömmar är drömmar. Troligen kommer jag aldrig bli någon att räkna med men när jag lyssnar på musik så drömmer jag mig bort i textens värld... det finns så många lysande textförfattare... I böckernas värld låter jag mig omslutas av en annan värd, en annan verklighet och det är underbart... Men det är inte jag... Så jag får nog söka vidare i mitt inre liv för att klura ut vem jag är och vad jag kan göra med resten av mitt liv. Jag vet idag att jag måste vidare... detta är en av mina "drömmar"...

Inga kommentarer: