måndag 16 december 2013

Kan man julklappsvägra??

Nä, antagligen inte när det finns barn i familjen, eller vad säger ni andra?? Själv tycker jag att frågan är svår att besvara varje år... Vad vill barnen ha i julklapp? Eller, vad behöver barnen??
Jag har totalt ointresse av shopping. Det är extremt sällan jag finner denna aktivitet någolunda njutningasfullt... det spelar liksom ingen roll... Det är ÅNGEST att handla julklappar till barnen, det är ångest att handla kläder till mig själv, det går liiiiite lättare till ungarna då... IKEA ger mig panik och ja, mataffärer är inte heller roligt eller givande.

I år tänkte jag beställa mina paket på Internet, men se så blev det inte... Motorn gick inte igång helt enkelt. Allt tråkigt skjuts på framtiden lite lätt så där... Suck och stön...

Nu har jag försökt instruera morfar om vilka julklappar han kan köpa till barnen samt morbror... det är ok att fråga men jag har inga bra svar... Ungarna ja de vill ha tv-spel, bilar, bussar, trafikljus, ännu mer tv-spel etc etc etc... Även om det lär bli än dyrare när de blir större längtar jag efter att barnen själva skriver ner eller talar i klartext om VAD DE VILL HA!!

Nä nu ska jag försöka fundera över om min son ska få en mobil i julklapp... det skulle han faktiskt behöva! Han, min underbara 9-åring som nu åker själv till och från skolan. Jag vill att det ska kännas tryggt för mig... och för honom förstås. Men vilken mobil passar bäst?? En stenålderstelefon kanske?? Som inte blir stulen vid första anblick... se jag tänker på att Samuel faktiskt blev robbad på en mobiltel han höll i handen i Gustavsbergs centrum för inte så länge sedan... det finns alltså idioter som stjäl från 7-åringar... Sen kommer vi till abonnemanget till telefonen då... Vilka är billigast och bäst för en 9-åring... Nåja, det löser sig nog... Om en dryg vecka är det jul igen... jag vill bara att det ska vara över!!

En sådan :-)

Eller en sådan??



Avslutar med en julig bild... eller hur? Bara snön fattas....



Inga kommentarer: