onsdag 4 december 2013

Köper aldrig mer en iPhone...

... tror jag i alla fall!!

Jag har varit iPhone trogen i ett par år nu. Min första iPhone (4) fungerade faktiskt hyfsat bra för utom att minnet lätt fylls i den och det inte går att utöka minnet i mobilen.  Jag hade mycket musik i den och det gjorde förstås sitt.

När det så blev dags för en ny mobil så vände jag mig åter till.... Telia - Felia för en ny mobil och uppdaterat abonnemang. Denna gång blev det den relativt nya iPhone 5 som föll mig i smaken, den svarta tog jag. Den har fungerat hyfsat bra men det har varit en del krångel med den. Det första problemet som uppstod var att mina sms inte kom fram till min man. Det kunde gå flera dygn utan att ett enda sms nådde fram. Inte ok, men troligen inte mobilens fel utan felet ligger hos TELIA! 

Nu senast är det av/på-knappen som lackat ut. Därav ett besök i Telias butik Farsta. Jag kan inte låsa apparna med knappen längre och därav inte heller stänga av mobilen. Det blir ett problem om telefonen hänger sig och jag måste starta om den... Mobilen är inköpt i november 2012 därav har min garanti gått ut för EN månad sedan. Apple-produkter har nämligen endast ETT ÅRS garanti. Till skillnad från t ex Samsung som har TVÅ års garanti. Steve Jobs visste vad han ville, han visste hur man tjänade pengar... :-/ Jag tycker en mobil som i runda slängar kostar omkring 6000 kr i nyskick borde ha mer än ett års garanti, dessutom fanns det en del problem med denna tel när den var nu... Detta fel jag har fått är ett VANLIGT förekommande fel på just iPhone 5.

Min mobil, inköpt i Telias butik i november 2012 är låst hos Telia och alltså inte utbytbar, fram till 29 januari 2015. Jag har helt klart en önskan om att byta bort denna telefon mot en annan då jag inte uppskattar krånglet med den. Visst har den en hel del fördelar, t ex en BRA KAMERA något som jag gillar. Men jag tycker en del andra finesser saknas, med de senaste uppgraderingarna har det blivit en del försämringar i mina ögon... men kanske är det jag som inte läst på tillräckligt om just den biten??

Jaja, detta är 4:an... men den aktuella mobilen är ganska lik.


Nä jag får ta i beaktning om jag tycker det är värt pengarna att laga min mobil som garantin gått ut på. Finns någon form av servicecenter på Rörstrandsgatan i Stockholm... Men jag VILL INTE betala runt 1000 spänn för en ny knapp :-( Känns ruttet värre!!!!


Inga kommentarer: