torsdag 19 december 2013

Redan torsdag

Och klockan är passerad 10. Suck! Vaknade först kl 9.00 idag av att grannen ovan försökte borrs sig genom vårt tak typ! Inget skönt uppvaknande direkt men men, upp kom jag som en kanonkula. Bosse hade varit uppe länge redan han.
Nu sitter jag här, parkerad där jag trivs bäst, i cyberrymnden, långt bort från verkligheten. Vill glömma att det är jul om bara några dagar och att detta år faktiskt snart är slut. Vad hände?? Vad har jag gjort av detta år? Dessa frågor får jag nog ge svar på lite senare för det HAR varit ett HÄNDELSERIKT år trots allt :-) Jag har inte så mycket att klaga på egentligen.
Idag går färden hem till lägenheten i Gurra och jag är faktiskt lite nyfiken på följande:
* Hur luktar det i badrummet nu när jag inte varit hemma på sisådär en 6 dygn.
*Hur varmt är det? Det var runt 26-27°C när jag åkte i fredags... så får se om pannan är i ordning nu...
*Har jag fått någon rolig post...? t ex en kallelse till ett samtal som jag hoppas på...
*Hur mår mina små sticklingar... de enda växter jag har än så länge.... har de överlevt??
Ja allt detta och mer därtill ska jag nog få veta idag när jag låser upp säkerhetsdörren som kostar mig 130 kr extra u hyra varje månad... I slutändan blir den nog mycket dyr, för hyreshöjningen lär ligga på "tillsvidare"...
Det blidde inte kinamat igår f ö, men en hamburgare på HardRock Cafe. Det var väl ok det också... Sen såg vi en film igår... Tim Burtons "Dark Shadow" (2012) med sedvanliga Johnny Depp i huvudrollen som Barnabas Collins... Den var lagom underhållande. Jag älskar för övrigt Tim Burtons filmer... har sett många av dem och har mina favoriter!  :-)
banner1Dark Shadows

Inga kommentarer: