söndag 29 december 2013

Söndag i funderingens tecken...

Men inte det trista, vanliga tugget fött ur ångestens os. Nä jag funderar lite över resten av mitt liv... Bara situationen runt jobbet för att ta ett exempel. Vad VILL jag göra när jag blir stor? Jag måste kanske inse det faktum att jag för närvarande inte är på rätt plats i min yrkeskarriär. Jag vill inte gärna se min utbildning till lärare som helt kass, det ÄR trots allt en gedigen utbildning... Frågan är väl nu vad jag ska använda min utbildning till... Jag känner mig inte direkt laddad för att söka nytt lärarjobb och jobba som fritidsledare känns helt enkelt inte rätt.... Men trots det skulle jag vilja jobba inom det "pedagogiska"... Well... bara fundera vidare antar jag.
Har i alla fall lapat lite sol ute idag med barnen och Bosse. Barnen fick sparka en promenad sen lite lek på en av lekplatserna här i grannskapet. Det är slutet av december, lite fascinerande att det går att sparka än ute...
Nu ligger jag på sängen och funderar vidare på livets frågor. Har dessutom kikat runt lite på nätet efter en ny stationär dator, en HP kanske med Windows 8. Frågan är väl bara om jag VILL lägga ut 6000 spänn på en ny dator? Ja vem vet...
Promenad
Simon gungar
B och Simon
Samuel gungar
Träd
Barnen sv

Inga kommentarer: