fredag 6 december 2013

Suck för dålig uppkoppling hemma!!!

När jag kom hem i förmiddags startade jag som vanligt datorn. Ville kolla upp mitt saldo på Coop bl a. Datorn gick mycket trögt!!
När jag så kom hem med barnen fortsatte nätet att trilskas. Jag gör bredbanndskoll... mitt trådlösa nätverk ser ut så här:


Skitdåligt anser jag! Även om det är trådlöst så borde det väl vara bättre!!! Det är uselt av Telia-Felia!!!!

Så jag tog fram min Mac Book, den första som har uttag för nätverkssladd och testar lite senare på kvällen. MED SLADD!!! Resultat:


Det är ju bättre!!! MEN trots detta är datorn SEG att arbeta med. WTF!!!!!!!!!

I min Mac Book Air finns inget uttag för den vanliga nätverkssladden vilket innebär att den datorn är "död" i kväll... Men varför så dåligt resultat i ledningarna idag?? Det känns segt! Är det stormen SVENS fel eller är det bara en dålig dag för mig och mitt nätverk??


Inga kommentarer: