onsdag 1 januari 2014

Årets första dag...

Ivanhoe på TV 3, traditionell potatissallad och rostbiff... Fan vad roligt jag är. När jag började glo på Ivanhoe varje nyårsdag vet jag inte, men så har jag gjort i åratal. Idag fick jag bästa sällskapet i soffan med mig <3 Det betyder allt att få börja året tillsammans med mannen jag älskar. Det får mig att känna ett lugn inför året jag står framför. Jag har mycket att stå i. Jag är i processen att reda ut mitt liv, hitta mig själv och förstå. Jag vill hitta tillbaka till mina inre minnesbilder från livet. Kanske är det överskattat och onödigt men mina minnesbilder är futtiga och fattiga. Bli fundersam när andra berättar om upplevelser sedan barndomen, eller känslor som de minns. Jag minns inte ens semestrarna med familjen då jag var tonåring. Vad FAN har hänt mig?? Antagligen ingenting men något har fått mig att "glömma" något jag borde minnas.
2014 ska bli mitt år. Mitt och barnens. Mitt och kärlekens. Mitt och min framtids.
Boken jag läser om HSP, Highly Sensitive Persons, leder mig in i tanken om VEM jag ÄR och varför jag reagerar så jäkla starkt på vissa händelser och intryck livet ger mig. Jag börjar förstå att jag kan ha svårt med relationer p g a att jag är ganska introvert och rädd för att göra bort mig. Jag känner mycket och tänker än mer. Jag får inte stressa denna process. Jag måste leva ett liv som passar mig. Många av oss som är HSP upplever som jag en stor känsla av ensamhet, och att andra inte alltid förstår varför vissa saker är jobbigt att göra.
Nä nu blev jag för funderande igen. Jag tror jag ska ta tag i något helt annat nu. Min dator hemma har krånglat mer än lovligt mycket senaste tiden och jag står inför valet att låta det bero eller köpa en ny dator... Har hittat en bra HP-dator för knappt 5000... Sugen är jag att slå till :-)
HP-Pavilion-500-023eo-(E5F72EA)

Inga kommentarer: