tisdag 14 januari 2014

Historier som berör...

På nyheterna igår rapporterades det om ett misshandlat spädbarn i södra Sverige. Det fick mig att tänka på en familj jag följde genom mammans blogg på Myspace 2007. Jag funderade över hur det gått för deras son som fem månader gammal blev så illa skakad av sin barnvakt att han drabbades av Shaken Baby Syndrome. Det var så oerhört tragiskt och jag insåg att det var vanligare än jag trodde då. Så idag tog jag och sökte upp denna pojke som hette Kaleb Schwade för att se att denna lilla pojke dog i januari 2011. Han blev bara fyra år gammal... När jag följde denna familjs kamp för sin son så var Samuel dryga året och jag var helt tagen av detta. Hur kan någon öht tillfoga en liten baby skador genom misshandel. Jag förstår det inte.

Inga kommentarer: