söndag 5 januari 2014

Pust!


Snart dags för god natt från min sida... Men måste ändå säga att trots få läsare så har jag i alla fall fått napp på ett databord tack vare min tidigare, underbara kollega Birgitta :-) Det är ju häftigt att se att någon läser... en ny vän på FB också att dela tankar med. Det är inte helt fel! Har känt mig ganska ensam om att vara en sådan där känslig person, inte så att jag gråter för allt, utan för att känslor i rummet förstärks, jag känner av stämningen i olika sammanhang och det gör ont ibland. Ett exempel är när jag hör människor bråka, gapa på varandra, ilskna röster... det gör ONT i mig då. Men även glada stunder kan smitta. Inte minst när jag ser barn leka och ha roligt... :-) Det är väl en del i att vara 100 % HSP! Något jag delar med ca 20 % av befolkningen!

Nu är klockan midnatt och jag har suttit här med datorn i högsta hugg en timme... Kopplat mina två bloggar till Bloglovin. Kanske någon hittar mig där och ser det jag skriver?? Det kan ju inte vara fel. Eller hur??

Simon och ekarna gick på Svt 2 idag. En varm, fin och mycket sorglig och tänkvärd film... Den vet jag stod i mammas bokhylla. Jag plockade fram den flera gånger, men läste den aldrig. Det borde jag gjort! Men filmen var välgjord och mycket bra.
simon-och-ekarna-poster
TRAILER-+Simon+och+ekarna+

Inga kommentarer: