lördag 11 januari 2014

Tänkte inte skriva...

... för jag har väl inget att säga. Inget nytt har hänt utom att det var vitt ute i morse. Vi fick vakna tidigt idag då Samuel min lille prins hade satt larmet på 5 på telefonen han lekte med igår kväll. Nu i kväll har jag kollat noga och stängt av min gamla iPhone 4. Vill inte vakna kl 5 i morgon också.
Bosse har rensat avloppet i badrummet som slammat igen riktigt ordentlige och inte osat gott alls den senaste tiden... Igår kväll trodde jag att jag skulle kvävas i badrummet sedan jag stängt fönstret. Det var ju trots allt minusgrader ute... Kallt inne med andra ord! Nu till kvällen så är det helt ok igen. Men jag hoppas på en redig koll av badrummet då det verkar finnas mögel bakom badkaret... Värmdö Bostäder sköter om sina bostäder väl... NOT!!!!
Barnen har varit till frisören idag och jag blev 400 kr fattigare. Men nu slipper barnen ha håret i ögonen i alla fall... Det blev riktigt fint faktiskt.
Samuel 1Samuel mixSimon1Simon mix
Bosse har lek med min nya dator idag och jobbat på att lägga in operativsystemet Ubuntu och det var sannerligen inte lätt. När väl Ubuntun var inlagd gick det inte längre att nå Windows 8.1 men NU.... har han lyckats få igång Windows. Själv skulle jag ALDRIG våga göra en massa meck med datorn. Nu vidare ska vi se om OS Ubuntu fungerar också. :-) Nu ska jag bara lära mig själv att hantera datorn så jag kan få ut maximalt av min nya HP dator!!!
Själv har jag inte fått mycket gjort. Monterat ner granen HURRA!!!!! Så nu ska bara några gardiner bytas ut. I morgon vankas städning och kanske lite lek i snön!! I övrigt så har jag mest varit trött och funderat över livets viktiga frågor...

Inga kommentarer: