lördag 18 januari 2014

Ut på resande fot....

Ja vi ska ut och åka tåg idag. Till Eskilstuna för att fira en 6-åring, Isadora. Snön singlar ner från himlen och det är vackert. Jag gillar snön men jag hoppas att den inte påverkar trafiken. Ett tidigare tåg var försenat men hoppeligen så åker tåget vi ska med i tid och går som på räls... :-)
Igår hade jag en jobbig dag. Varför? Jo vi var ute på stan och åt lunch. På restaurangen var det mycket folk och trångt mellan borden. För mig blev det till den djupaset ångest. Jag ville bara gå därifrån, men jag är en "lydig flicka" och plågar mig hellre till döds än pinsamt vänder i dörren och skämmer ut mitt sällskap. Ja, jag skämde väl ut mig ändå för jag tappade talförmågan, kunde knappt äta eller ens lyfta blicken från min tallrik. Detta måste jag komma över. Jag kan inte leva resten av mitt liv så här. Det blir pinsamt och plågsamt i längden och skämdes som bara den gjorde jag. Inte förrän sent till kvällen kunde jag känna att ångesten helt lättat. Varför är det sociala livet så förknippat med denna ångest? Jag klarar av att äta bland folk i normala fall men ändå är det obekvämt för mig. Kanske blir vinsten av det hela att jag helt enkelt inte ger upp eller ger vika. Bara tvinga mig vidare!!!
Nä nu ska jag lägga gårdagen bakom mig, blicka framåt mot dagens äventyr. Det är snart dags att bege oss iväg, ut i snön.

Inga kommentarer: