måndag 3 februari 2014

Baka baka liten kaka

Inspiration att skriva har inte infunnit sig alls under den senaste tiden... Så det blir inte mycket nu heller. Det har jag inte tid med. Idag ska det börjas baka till Simons kalas. På fredag fyller min Simon 10 år! Det är inte klokt att det gått tio år sedan han kom till välden. Nåja idag har jag bestämt att jag ska baka kolakakor på dagen. I eftermiddag/kväll blir det kanske kanelbullar. Simon själv är lite restriktiv i vad han äter av fikabröd... så det blir till att baka kanelbullar, vaniljdrömmar och morotskaka... allt till hans behag!! Det är trots allt hans dag. På fredag kommer morfar hit och bjuder oss på middag och på lördag blir det familjekalas. Att fira en kille som Simon är inte lätt... han gillar att få presenter men att sjunga för honom har alltid varit knepigt. När han var liten grät och skrek han när vi sjöng för honom eller så sprang han upp på övervåningen och gömde sig... Idag går det lite lättare, men han gillar inte uppmärksamheten. Men trots det märks det att han mognar med åldern... Så denna vecka är Simons...
Idag kommer mina älskade barn hem... Det ska bli skönt att få krama om dem och bara vara men jag vet att det kommer bli tandagnissel och protester idag för jag kommer styra upp reglerna hemma nu. För det första så har TV-spelet flyttat in i deras rum på den gamla lilla TV:n, för det andra kommer barnen inte få  spela sina spel under skolveckorna. Jag har varit för slapp med reglerna och det kommer visa sig idag... Önskar mig själv styrka att orka med det hela...

Inga kommentarer: