torsdag 13 februari 2014

Ingen fukt i badrummet... men

Idag gjordes äntligen fuktmätningen av mitt badrum. Min fina särbo mötte upp killen som skulle fixa det då jag var på föräldrautbildning på ADHD-center. Badrummet osade som vanlig men någon fukt visade det sig inte vara. Dock förekommer stor risk för fuktskador i och med de många borrade hål som tidigare hyresgäst ställt till med. Det är runt 60-70 borrade hål i väggen som är tätade med något "klet" och det gick genom Värmdö Bostäders besiktning. Undrar vilken utbildning den som utför besiktningen har?? Se några exempel nedan:
badrum 2badrum 5
Lukten som fastighetsskötaren inte kunde lokalisera bättre än att det kunde vara handfatet, vattenlåset eller möjligen fukt-/mögelskador beror med 100 % säkerhet på ett felaktigt vattenlås. Bara att ringa Värmdö Bostäder igen då och be dem skicka en rörmokare denna gång så att jag får bort avloppsdoften i badrummet. Hela vintern har fönstret varit öppet och det är som att gå på utedass inomhus. Vad gäller badrummet i övrigt så dokumenterade besiktningsmannen badrummets fel och brister, dvs alla hål och den sönderskurna tapeten. Toalettstolen som kommer från Villeroy och Borch verkar vara en udda fågel. Under alla år som han inspekterat badrum så har han inte sett något liknande... inte jag heller och toaletten är en katastrof. Spolar dåligt och skiten bokstavligen fastnar på kanten som inte är under vatten... Suck! Jag hoppas att Värmdö Bostäder tar tag i problemet och att de gör något åt saken, men jag vet inte om jag är villig att få höjd hyra för att få ett förstört badrum renoverat... Det är ju inte jag som fixat alla hål i väggen, ev bytt ut toastolen, tagit med mig handdukshängare, badrumsskåp, toalettrullehållare mm. Det antar jag var den tidigare hyrsegästen som enligt grannar borrat frenetsikt i väggarna.

Inga kommentarer: