fredag 7 februari 2014

Inte för att det är synd om mig!

För det är det verkligen inte. Men nu när jag sitter här på Delselius och äntligen har fått min latte som de glömde att ge mig funderar jag på hur denna morgon blev. Uppvaknandet kl 0.30 då jag faktiskt trodde det var morgon :-/ Samuel som var uppe ur sängen en sväng strax därefter... Men sen fick jag sova tills klockan ringde 5.30. 
Ett meddelande från min fina man väntade, ingen sömn för honom  denna natt... Sjukdom i familjen. Jag vet hur det är... inget roligt, men jag hoppas han inte blir dålig. 
Simon var lättväckt idag på sin födelsedag. 10 år fyller han min stora lilla kille... ska skriva ett litet inlägg om honom senare med lite foton i. Detta inlägg är alltför deprimerande för att skriva om något så underbart...
Samuel var också lättväckt idag men ville inte gå upp, inte ta sin medicin... etc. Jag som ska försöka upprätthålla en positiv anda runt barnen fick i alla fall upp honom och han tog sin medicin under vissa protester och gick på toan... bara det är en kamp ibland. 
Taxin som skulle hämta Samuel kl 7.20 dök inte upp :-( När klockan var 7.35 ringde jag Taxi Kurir... placerades i kö och fick vänta i fem minuter. Suck!! Det hade strulat ihop sig. Samuels taxi hade av någon anledning inte kunnat komma och en ny taxi var beställd... den var vid kommunhuset och skulle snart komma... Strax före kl 8 kom taxin ÄNTLIGEN!!!! Simon och jag fick rusa till bussen som kom samtidigt med taxin. Tre bussar hade passerat förbi oss innan vi kom iväg. När vi skulle av bussen i centrum gick dörren sönder och hans buss till skolan kom... MEN vi kom av tillslut och han kom precis med sin buss! PUST! Det fanns i alla fall en liten chans att han skulle hinna i tid till skolan som börjar kl 8.15... 
Jag vinkade av min 10-åring och gick in hit till Delselius... Lugna mina nerver lite och samla ihop mig... Men som sagt... först hoppade de över mitt nummer, fick ta ny nummelapp... sen glömde de min latte jag betalat för! De erbjöd en bulle för att jag fått vänta, men jag tackade nej! 
När jag fått i mig mitt kaffe ska jag gå till affären och köpa marängbotten och bananer till "spöktårtan". Sen ska jag hem och städa samt baka morotskaka... men risken finns att dammsugaren exploderar och morotskakan blir bränd... Det är en sådan dag idag!!! Ingen bra dag alltså! 
Jag mår dåligt i mina "nerver", har huvudvärk och spöklika tankar... men vad har jag för rätt att gnälla och klaga... jag är frisk, mina barn lika så. Så ångesten måste bort, bort, bort!!!! Det är inte synd om mig!!! 

Inga kommentarer: