tisdag 4 februari 2014

När är "efter lunch"???

Kanske är det en jäkligt dum fråga men jag undrar... Nu är klockan 16.02 och för min del långt passerat lunch. Jag menar mina barn åt sin lunch kl 11.30 och jag lite efter. Sen har jag väntat och väntat på telefonsamtalet. Inte vågat påbörja något som att baka bullar eller göra maränger till lördagens kalas. Telefonsamtalet från Försäkringskassan har ännu inte nått mig. Jag antar att det kanske inte blir av alls idag då. Men det stör mig. Igår ringde min handläggare mig när jag skulle ner och möta Simon vid bussen. Alltså ingen bra tid att prata på. Hon skulle då ringa mig idag. Jag som är nervös av alla slags telefonsamtal (mer eller mindre) har förstås byggt upp en förväntan på att motta detta samtal och funderat över vad jag vill säga. Dessa samtal är jobbiga för mig och jag bygger upp en ångset runt det. Kanske obefogad men så är det. Jag har under alla mina år aldrig lyckats bli kvitt den känslan. Har burit med mig den sedan lång tid tillbaka, så långt jag kan minnas. Det kallas visst "social fobi"...
Nä, jag gillar inte alls att folk inte håller det som de säger! Dålig stil FK!!!! Men nu har jag i alla fall försökt röra ihop en marängsmet. Marängerna ska snart in i ugnen. Hur de blir vet jag inte men jag hoppas att de blir ok i alla fall.... ska göra en "spöktårta" till Simons kalas. En inspiration från Isadoras 6-årskalas...
Tårta
Barnen verkar må helt ok här hemma och händer inget under eftermiddagen/kvällen så blir det skola i morgon!! Jag hoppas på det då jag ska ut på äventyr på kvällen :-)
Så nu in med marängerna i ugnen och sen göra pannkakssmet. Bullarna får jag baka senare i kväll.... Men hade varit skönt att ha haft dem klara nu... jaja... inget att göra åt nu...
Jaha, så ringde FK äntligen! Precis när marängerna skulle in i ugnen men nu, nästan 30 minuter försenade så är det igång... Bara att vänta och se.

Inga kommentarer: