måndag 3 mars 2014

Ibland är det bra lågt

Har haft en jobbig dag idag. Inget särskilt skäl till det bara varit låg i humöret, blivit irriterad och arg lätt. Tappade fattningen redan på morgonen och har inte alls klarat motgångar på ett "vuxet" sätt. Oron inom mig är hög då jag trots allt har ett viktigt möte framför mig på fredag med många inblandade och som kommer att handla om min framtida yrkesbana. En yrkeskarriär jag haft länge, en arbetsplats jag jobbat på sedan 1999. Vad ska hända nu? Vad kan jag förvänta mig? Jag ska satsa allt på att vara ärlig, vara "mig själv" vem nu det är... Jag träffade en kompis igår och fikade, snackade en massa om livet, arbete och en massa annat förstås. Det är skönt att det finns andra som kan förstå att livet inte alltid fungerar. Ibland är allt svart och vitt...

Jag har en uppgång i mitt mående, jag är mer positiv, vill komma igång med livet igen. Med detta kommer mer av mina humörsvängningar fram. Jag känner att jag lättare blir irriterad och arg. Vad betyder det? Jag kan få för mig att jag totalt degat ner mig och aldrig gör något. Jag är inte spontan av mig, har svårt när det blir förändringar och jag inte känner mig bekväm med det. Jag skrev igår ett inlägg om prokrastinering/att skjuta upp saker, något som jag blev uppmärksammad på för något år sedan genom sökande på nätet att jag själv gör. När något intresserar mig så har jag relativt lätt för att ta tag i det OM det inte är svårt på något vis. Men när något är tråkigt eller jobbigt på något sätt som att skicka ett jobbigt mail, ringa ett samtal etc så väntar jag i evighet... tills jag blir nipprig... smart va?

Nåja, idag har jag och Bosse tagit med pojkarna till biblioteket. En lite trevlig och lite jobbig upplevelse. Det är svårt att hantera Samuels egenheter ibland, han ville t ex låna en bok om brandbilar men det fanns ingen... Sen har vi varit ute och lekt i solen på eftermiddagen. Jag har mailat tandläkaren om att jag nu bytt tandläkarmottagning... sen har jag ändrat digital-TVn:s utbud till mixa 8. Svårt att välja kanaler bara... :-/ Jag har också anmält mig till en promenadgrupp på Capio i morgon. Skönt att träffa lite folk och komma ut och röra på mig...

Inga kommentarer: