måndag 31 mars 2014

Ingen lugn middagsstund idag!

Måndag och mammavecka! Det känns underbart!! Nästan allt i alla fall!! Mötte Simon i centrum som vanligt. Allt var som vanligt... Kollade av hur skolan varit, han kom inte ihåg... Pratade om dagen i stort, det var bra. Tog upp läxan om årets månader efter han själv sagt att han ville se en film när vi kom hem... Då kom det, NEJ!!! Nåja, han är inte sur länge :-)

Lite senare kom Samuel hem i den stora taxibilen idag!! Chauffören, Daniel undrade om Samuel inte hade fått godis i skolan idag! Han sa emot och var lite uppvarvad... Det märktes på hela hans uppenbarelse idag att han är stökigare... Var är min lugna pojk?? 

Nåja vi klarade oss genom middagen ok, Samuel var på retsamt humör och härmade Simon. Alltid lika skoj :-( men han fick i sig lite av den goda majskycklingen, pasta och lite ris... Simon åt med god aptit en stor bit kyckling och pasta samt grönsaker.

Som ett led i att få barnen (främst Samuel) att äta mer, oftare och varierat så erbjöd jag idag en efterrätt, gräddglass eller vaniljyoghurt. Samuel åt lite glass samt några kex, Simon åt yoghurt och några kex. Själv tog jag min andra kopp kaffe idag och lite lite glass... 





Får se hur kvällen fortskrider. Ska försöka diska undan nu om det är lugnt så kanske jag kan se nyheterna innan det är dags att läsa för barnen... Men mycket hänger på hur Samuel agerar... I kväll är han mer stökig än han varit på länge... Han retar Simon, tittar på smurfarna och lyssnar på musik samtidigt. Hmmm känner igen beteendet från någon... :-)

Så det var middagen idag! Hoppas på mer lugn i morgon... 

Inga kommentarer: