måndag 17 mars 2014

Jag är vad jag äter




Japp, idag har jag gjort upp med mitt skafferi och detta var vad jag fann... det ovan alltså. En stor mängd sötsaker som jag vet att barnen INTE äter. Nu ska det ut ur mitt skafferi och ut i sopan!! Så i morgon följer soppåsen ovan med ut!!

Påsen väger ungefär 3 kg så det fanns en del att ta av. Mycket är kvar sedan julen, det "hemkokade" godiset men det är lika illa det... även några av de hembakade kakorna åker nu! 

Som bekant gillar både jag och Bosse det goda livet men nu är det slutfikat för vår del. Kaffe - ja tack! Onödigt socker - nej tack!! Socker och annat onyttigt lär komma med ändå genom födan. 

Målet är att dra ner på så mycket som möjligt och äta nyttigt. Mer grönsaker och fisk är en början! 

Hur detta ska gå?? Ja det står skrivet i stjärnorna. Det blir en kamp för mig som ääääääälskar en god chokladkaka och än mer glass... 

Whish me luck!!!! 

Inga kommentarer: