måndag 10 mars 2014

Känner mig som en degklump...

Sitter uppkrupen i soffan och känner mig krasslig... Urk för förkylningen från helvetet!! Jag har precis mailat mina styrelsekompisar i Gustavsbergs scenstudios styrelse att jag tyvärr inte kan komma på första mötet... Jag som missade så många under förra årets möten men jag vill inte smitta ner de andra förstås... 

I morse kände jag mig mer död än levande men det gick trots allt bra med barnen som fick i sig frukost, medicin, kläder på, hann titta på "Katten i hatten vet allt om ditten och datten" (Bankanalen).

Lite Smurfar hann Samuel med att se på Netflix i min "gamla" mobil... han gillar verkligen Smurfarna... :-)

Jag har ätit ett par pannkakor idag till lunch. Någon frukost fick jag inte i mig. Jag la mig när jag kom hem efter att ha lämnat av barnen vid taxin och bussen. Kunde inte sova direkt men låg tills klockan var nästan 11. Efter det har jag legat nerbäddad i soffan tittandes på TV. Inte ett dugg roligt...

Nåja, jag har ingen feber i alla fall och jag räknar med att kunna följa med sonen till Nacka Rehab i morgon för uppföljning hos sjukgymnasten. Sen hoppas jag hinna få i honom lite lunch, troligen på bussen hem, så han hinner till Gustavsbergs simhall för sista tillfället i simskolan med klassen :-) 

Sen har jag min promenadgrupp på Capio... en grupp för oss som är hemma p g a depression eller annan psykisk åkomma. Det är faktiskt trevligt att träffas på detta sätt. Det förenar nytta med nöje, dels får man komma ut och röra på sig, dels får man träffa andra och vara social. Så jag hoppas kunna gå... och att vädret är bättre... det kom precis en regnskur här i Gustavsberg. Grått ute och grått inne i dubbel bemärkelse. 

Nu ska jag försöka läsa lite eller eventuellt fnula på en blogg... Jag har anmält intresse att skriva på en sida på nätet om HSP, något som jag verkligen brinner för. Nu måste jag bara hitta ett uppslag som är bra och som är något att bygga på. Jag har aldrig direkt skrivit åt någon annan så det kan bli en liten utmaning. :-) Kanske precis vad jag behöver just nu så mitt mörka fokus hamnar i ljuset...



Inga kommentarer: