torsdag 24 april 2014

Drömmar och halvtaskig sömn

Jag drömmer mycket just nu. Kanske gör jag det varje natt men att jag sällan minns mina drömmar men de senaste dagarna har drömmarna etsat sig fast i mitt minne. Det handlar om barnen och om min vardag. Ofta är drömmarna kantade av något stressande eller något som går fel. 

Som drömmen natten mot tisdagen när jag glömde barnen vid busshållplatsen då jag glömt något hemma. Jag stannade hemma och gjorde något annat och glömde att barnen satt och väntade. De skulle följa med mig på promenadgruppen som vi blev sena till dessutom. En kompis till barnen var också med. När jag vaknade var jag stressad och orolig. Så har det varit flera nätter nu. 



Igår kväll kunde jag inte sova alls. Jag hade svårt att ligga still, det nästan ryckte i kroppen. Jag la mig tidigt för att läsa men kunde inte koncentrera mig ens på det mer än en kvart ungefär. 

Jag gick upp och satt i köket. Tog ett par knäckemackor trots att kvällen var sen. Vid 1-tiden kunde jag så gå och lägga mig igen och tillslut somnade jag. Jag minns att jag drömt något under natten men jag minns inte vad. Hade bara olustkänslor då jag vaknade. Nu ett par timmar senare känns allt bättre. Men jag är trött på att inte få sova ordentligt eller att få känna mig utvilad. Men hur är det, känner vi oss utvilade när vi vaknar?? 

Inga kommentarer: