tisdag 1 april 2014

Lång dag

Denna dag har gått i ett ända sedan kl 5.15 när jag steg upp. Därav blir det ingen vettig blogg idag! Samuel fick i alla fall i sig lite havregrynsgröt i morse så det var ok! Medicinen tog han också utan knussel idag!

Taxin kom i tid, Simon kom iväg och jag hann i god tid till tandläkaren. Mitt första besök på folktandvården på massor av år. 1395 kr gick det på! Då togs eb panoramaröntgen för 500 pix. Det var en grym sak... Frågade om frisktanvårdsavtal och fick med mig ett... 189 kr i månaden skulle det gå på. Har jag råd? Inte som läget är just nu :-(

Efter tandläkaren blev jag bjuden på en kopp kaffe i badhuset av bästa Jessica... Trevligt även om det blev en kort visit!! :-)

Det var en bra morgon trots allt... 

Hade min första "arbetsdag" på skolan idag. Det köndes mäkta konstigt. Precis som att jag inte alls varit borta i 4 månader. Bara att "hugga in" där jag slutade... Enda skillnaden var att jag gick hem efter bara två timmar. Det kallas arbetsträning, och var ganska tufft... Var mycket trött när jag åkte vidare för att gå promenad med kompisarna på Capio. 

Trevligt sällskap men trist med hagel... Dessutom ett tråkigt och jobbigt besked... Men det är en annan historia. 

Nu har jag båda ungarna hemma, tvättmaskinen dundrar i badrummet, och barnen har ätit Simons önskemat, vofflor...

Nu ska jag försöka få i mig lite mat.. Jag har bara hunnit äta två mackor idag och en banan men jag har inte heller varit hungrig. Nu blir det lite kyckling och ris... 

Suck! Längtar efter att soooooova... Sov Max tre timmar i natt! 

PS. Jag kommer nog bryta min egen utmaning i #blogg100:s anda... Det är för jobbigt att skriva när jag inget har att säga. 

Inga kommentarer: