onsdag 16 april 2014

Månen

Vaknade vid 1.40 av fullmånens starka sken. Det är som att fullmånen får mig ur balans. Redan igår kväll var jag helt ur form.

Jag la mig tidigt. Före kl 23 var jag i säng. Kvällen innan hann klockan bli 1 innan jag kom till ro.

Jag hade världens bråk med ungarna då de var vilda och busig, vägrade lyssna och det ledde till konflikten... Men det löste sig.

Känslomässigt var det dock kört för mig och som vanligt så drar jag mig undan. Behövde tid att tänka över mina "synder".

Båda barnen var också vakna en sväng under natten. Samuel hittade jag i soffan gnyendes vid 2.30 och Simon drömde något "konstigt"... 

Så är det fullmånen eller vad? Månen är så vacker att titta på när den lyser upp så starkt. Redan första gången jag vaknade, vid midnatt var det som att dagen grydde. Himlen var ljus... Kl 1.40 hade jag månens ljus rätt i ansiktet...

Men det är skönt att en kväll och natt av funderingar är över nu!


Inga kommentarer: