lördag 17 maj 2014

Lycka är...

Vad lycka är för mig är något hela annat än för dig. Inget konstigt med det... Nyss låg jag på min säng, lyssnade på mina barns röster som hördres utifrån. För de flesta föräldrar med barn som är i mina barns ålder så är det kanske inte så ovanligt att barnen är ute när du som förälder är inne men för mig är detta ett ganska nytt fenomen. Och jag tänker då på hur lycklig jag är över att barnen kommit så långt som de har.

Vi har haft en underbar dag idag. Vi firade Gustavsbergsdagen nere i hamnen och trots det var mycket folk gick det bra. Lite svårt för  barnen att få i sig lunchen bara på ett "stökigt" kafé med mycket folk på. Men i övrigt gick allt bra. :-)








Vi tog en tur upp till min gamla skola, tidigare Ekedalsskolan, numer Farstavikens skola. Där var det lugnare och barnen lekte en lång stund efter besöket på skolmuseet. Många minnen finns inom mig från skoltiden... även om de är begravda.










Simon hittade en boll, Samuel gick balansgång. De träffade en pojke som ville spela med dem så vi blev kvar en lång stund i solen. Sen promenerade vi hemåt genom det fina Höjdhagen med gamla fina kåkar och trädgårdar. Så fridfullt och vackert.



















På vägen genom Munkmora studerade vi blommande träd som gick i rosa och vitt... Fascinerande med tvåfärgade blommor och okikfärgade gröna blad i ett och samma träd. 









Men nu är som sagt barnen ute och det är lycka!! De trivs och har en underbar lekstund i den ljusa försommarkvällen!!

Att få ha sådana dagar som denna blir guld värt i en annars lite mörk och dyster tid i livet. Jag börjar inse vad jag ska glädjas över. Resten får bara lösa sig!

Inga kommentarer: