fredag 30 maj 2014

Regntung himmel

Men solen försöker bryta igenom ibland och det stänker bara lite mot fönstret ibland. Det verkar inte heller blåsa så mycket idag som det gjorde igår. Barnen är hemma med mig idag, Samuel har haft feber och är hostig, Simon fick vara ledig idag från fritids så vi slapp ge oss iväg i tidig morgontimma idag.

Själv fick jag gå och lägga mig igen efter duschen tidigt i morse. Det är vardagslyx när jag måste stiga upp kl 5 trots att jag inte arbetar just nu. Det var mörkt i rummet då det är molnigt idag och det var så skönt att inte drabbas av solens varma strålar denna morgon. Jag vaknar lätt då gardinerna är tunna och släpper igenom minsta ljus. Det är något jag helt klart måste fixa, både i mitt och barnens rum. Simon vaknar lätt runt kl 4 - 5 på morgonen då solen lyser... Det är inte bra, han behöver mer sömn (inbillar jag mig i alla fall men jag sov relativt lite som barn jag också).

Sitter i köket och skriver medan barnen leker. Lyssnar på Petra Marklunds "Inferno" på Spotify och njuter av en kopp kaffe. Barnen åt sin frukost tidigt, Samuel en pannkaka samt makaroner med ketchup, Simon sin mannagrynsgröt med äppelmos och kanel/socker samt en pannkaka till efterrätt... Själv har jag inte ätit något än trots att klockan är 10.15. Känner mig lite yrslig av kaffet vilket jag kan känna av relativt ofta då jag verkar vara smått överkänslig mot koffein... jag kan lätt bli darrig, yrslig och få ont i magen. Så varför plåga mig med denna dryck?? Jo, den är ju så grymt god!

Tvättmaskinen är igång och badrummet är städat. Det känns bra när badkar, handfat, toalett och golv är rent och fräscht. Nu är bara resten av lägenheten kvar. Får se när det blir till att städa resten. Jag skjuter förstås det på framtiden... Likas så gör jag med vissa andra saker som tar emot att göra.

Värmdö Bostäder t ex... jag har inte hört ett knyst om någon badrumsrenovering än, inte heller något svar angående min ansökan om att betala hyran på autogiro... suck och stön!!

Ett hjärta till mamma från Simon... 

Inga kommentarer: