fredag 9 maj 2014

Tankar för dagen...

Vi lyssnade i går morse på "Tankar för dagen" i Sveriges Radio P1, då psykiatern Ing-Marie Wieselgren pratade om att hjärnan måste vila. Jag har allt mer börjat fundera över sociala medier och om hur jag använder min smartphone och dator. Jag avgudar dessa apparater och under min sjukdomstid av depression och ångest har dator och smartphone varit min "vän" och följeslagare... Kanske dags att tänka om, få ro i själen, låta hjärnan vila. Men hur gör man det?? Att hitta ron att ta pauser är svårt, det tycker i alla fall jag. Mitt "beroende" av att uppdatera mig själv om vad som händer runt mig är stort. Facebook, bloggar, mailboxarna skriker till mig... Dags att vila, dags att göra sig av med energitjuvarna i livet?? Men frågan är och förblir HUR?

Lyssna gärna på detta...

Jag följer en fin blogg på Wordpress där jag delar mågna av skribentens värderingar. Hennes senaste inlägg väckte tankar hos mig, läs gärna detta här: Blyga Myran.

Jag hoppas finna en ro i själen och tanken för att orka se framåt in i mina barns och min framtid. Se en ljusning på det som är mörkt och ta till vara på det som är ljust och vackert... Det är min tanke för dagen.



Inga kommentarer: