tisdag 20 maj 2014

Välmående...

Nu är det bara tre gånger kvar.
Tre tillfällen när jag får träffa mina promenadkompisar.
Tre gånger till att träffa arbetsterapeuten och psykologen som kämpat tillsammans med oss.
Hjälpt oss lösa problem.
Lyssnat.
Funnits där som stöd.
I gruppen är vi på något konstigt sätt ett.

Vi gick ner till hamnen idag. 
Pratade om allt och inget. 
Några av oss kände på vattnet.
Längtade efter att få ta sommarens först dopp. 
Inte jag.
Längtar inte efter ett första dopp... 
Eller det kanske är en halvsanning!
I denna värme skulle kanske ett dopp vara förlösande?


Jag funderar mycket idag...
Många undringar om varför.
Varför det inte blivit rätt för mig!
Vården är "plottrig" och rörig. 
Nya behandlare.
Men ändå inget nytt...
Livet pågår men samtidigt står det stilla.
Vad vill jag? 
Vad är viktigt för mig?

Jag försvinner in i musiken.
Sitter på en grymt varm buss till Slussen.
Ska till ett vårfint Hökarängen.
På fredag bär det av mot en helg på resande fot.
Skönt med miljöombyte! 

"Som alltid flyr jag till musiken
Den enda plats där jag är jag
En plats med enkla raka regler
Där de stora drömmarna är lag"


Var är vi nu, J Berg

Inga kommentarer: