onsdag 28 maj 2014

Vissen, vilsen själ idag...

Idag har jag varit produktiv på många sätt... Kanske inte den bästa här hemma vad gäller städning men med andra göromål. Nu känner jag mig urblåst och tom. Så har jag känt av och till sedan i måndags. Det känns som att jag bara vill lägga mig ner och böla eller få ur mig alla känsor på något sätt.
Kanske borde jag gå ut och gå men vädret lockar mig inte. Det är grått och blåser ute. 

Två inlägg i min WP-blogg har jag hunnit med... Livet som högkänslig, HSP Jag skriver hellre än bra många gånger men är lite nöjd i alla fall... Även om dessa inlägg också betyder något för mig. Jag känner mycket idag.

Helgens resa var underbar och blev till ett fint minne att stoppa in i hjärtat men varför blir det så starka känslor efter jag kommit hem. Liknande känslor upplever jag efter en härlig konsertkväll eller något annat fint jag upplevt. Det är tungt att bära och trots alla mina försök till behandlingar samt alla "självhjälpsböcker" jag läst så blir jag inte lugn. Det är skitjobbigt att hela tiden gå ner mig i tankemonstrens värld. Att möta min klagokör som skriker åt mig att jag ändå inte kan lyckas! Det är väl bara att göra, köra på helt enkelt.

Psykologen försöker få mig att tro att det inte finns några hinder att följa mina drömmar, hitta min väg, men innerst inne vet jag att de finns. Både sådana jag kan påverka och sådana jag inte kan göra något år. Visst har jag drömmar, men de är för tillfället omöjliga att nå. Trots allt så kan vissa inte genomföras i ensamhet, och vissa drömmar är redan passerade och läggs bakom mig.

Nu längtar jag bara efter att få hämta hem mina barn igen... Samuel är tillbaka i skolan vilken han var glad över att få komma tillbaka till idag :-) I morgon är barnen hemma med mig då ska jag försöka orka ha det mysigt hela dagen tillsammans med dem... Sen är det fritids på fredag. Helst skulle jag ha dem hemma men båda vill gå till fritids och jag är ju sjukskriven och skulle ha jobbat egentligen. Jag får inte ens ha barnen hemma... de ska gå full tid på fritids när jag är sjuk.

Urk, blir bara deppigt värre idag, just nu. Jag måste ta mig i kragen... Rycka upp mig helt enkelt. Det blir inte bättre av att jag bara gnäller och gnäller. Jag borde bara vara tacksam över det jag har och gå vidare nu.

Kent - Var är vi nu

Snart är det i alla fall Kentfest på Gärdet. Jag ser med tillförsikt fram emot kvällen på Gärdet. Det blir nog en bra kväll...

Inga kommentarer: