söndag 1 juni 2014

Sommaren är här - myggen har vaknat!!

Uff säger jag bara! Jag gillar inte mygg och även om jag fick mina första myggbett för säkert en månad sedan så verkar myggen verkligen vaknat till liv nu. 

Vi var ute på en härlig eftermiddagspromenad i skogsområdet här och skulle se hur skogens miljö samt kolonilotterna/odlingsområdet hade utvecklat sig... Men skogsutflykten blev lite av en kamp med/mot myggen. Jag vet att alla levande varelser har rätt att leva men är det något jag ogillar så är det mygg (de slår jag efter när jag får chansen) samt mördarsniglar, de svarta, äckliga singlarna... Dessa gillar jag inte att blanda mig med så jag klarar inte av att trampa ihjäl dem. De finns i massor också.

Men i övrigt så var det mysigt att komma ut en sväng med barnen. Jag har ibland svårt för att få ändan ur när jag är med  barnen men samtidigt så vet jag att de mår bästa av att få komma ut. De är inte helt självständiga och vill inte gärna gå ut ensam, utan någon vuxen. Ibland går de ut så det går åt rätt håll i alla fall.

Det blev inget fotbollsspelande idag på planen då en kvinna klippte gräset. Barnen anslöt med stort intresse till henne och följde intresserat med gräsklipparen. Men även på gräsplanen trivdes myggen och vi promenerade hemåt. Jag med kamera och mobil i högsta hugg... Fotografering är vid sidan av skrivandet ett intresse jag vårdar så gott jag kan. Jag har ofta kameran/mobilen igågn för att fånga ögonblicket. Kanske hellre än bra ibland men ändå... 

Samuels medicin påverkade honom positivt idag. Det är skönt när han verkar påverkas positivt av sitt medikinet. Jag gillar inte när han blir inåtvänd och mer "autistisk" när han fått medicinen på morgonen. Idag har han vetgirigt ställt massor av frågor och varit intresserad av allt möjligt. Det strålar om honom då. Simon har sina humörsvängningar from hell ibland, framför allt när han inte får sin vilja, t ex när det gäller maten. Hmmmm han fick sitt utbrott när vi skulle äta lunch. Han hatar köttfärssås och då går det INTE att äta. När vi väl satt vid bordet åt han sin köttfärssås och den var "lite god". Det gäller att inte tappa humöret! Bara visa gott tålamod med allt... Igår däckade jag en stund på kvällen innan läggdags för barnen då min kraft och jag tog slut... Det är inte roligt... Därav skrev jag min blogg om sommar och planering på min WP-blogg (som idag fyller 1 år!!)

http://annesjoberg7.wordpress.com/









Inga kommentarer: