fredag 18 juli 2014

Midnatt - andra kvällen...

Klockan har passerat midnatt och här i huset är jag vaken och Samuel... Trots en aktiv dag så ligger han vaken. Oroligt vrider han sig i sängen och gnisslar sina tänder. 
Gårdagskvällen var lik denna, orolig och vaken till en bra bit efter midnatt. Sen var han uppe två gånger under natten med storebror Simon i släptåg. De delar ju rum. Första gången var kl 2.20 ca. Andra kl 4.30. Sen blev jag väckt ytterligare två gånger av Simon, den morgonpigga... Själv kände jag mig som att jag varit utan sömn hela natten... Kom i säng vid 1 och uppe runt kl 7. 

Jag har haft ont i halsen hela dagen men mest påtagligt nu framåt kvällen. Jag har haft problem med halsen under ett antal veckor nu och det börjar bli trist. Men det är förstås petitesser i världen.

Annars har dagen varit alldeles fantastisk. Förmiddagen lugn hemma, eftermiddagen/kvällen tillsammans med Jenny, Thomas och alla barnen... Fick se deras hus och bara umgås. Det kändes fint att göra det igen. Länge sen nu! Barnen stormtrivdes och hade roligt! 

Nu väntar jag bara in lugnet i barnens rum, sen ska jag sova! I morgon väntar nya utmaningar, en tvätt, ev träff med Lotta och Kim, sen packa inför resan till Dalarna på lördag morgon! Natti natt! 

Inga kommentarer: