fredag 29 augusti 2014

Hur mycket kan eller vill jag avslöja - egentligen?

Jag valde idag att "ta bort" inlägget angående sonens utvecklingssamtal igår. Anledningen är att jag fick en tankeställare runt hur mina barn kan komma att reagera på det jag skriver. De börjar bli så pass stora nu, att de själva kommer att utforska internet så småningom och förstås finns möjligheten att de läser allt vad jag skrivit om dem. Jag kommer hädanefter hålla mig mer till mig själv som mamma och inte så mycket privat om barnen. Självklart för mig är att dela med mig av upplevelser vi gör tillsammans.

Ibland kanske bloggandet kan göra mer ont än gott. Jag undrar vad ni tycker! Har jag rätt eller fel? Till "försvar" för att blogga om barnen och deras utveckling kan jag säga att jag själv som mamma uppskattar att följa andra föräldrars bloggar...

1 kommentar:

Maria sa...

Jag tänker att min blogg är MIN blogg, mina barn figurerar som birollspersoner men jag skulle aldrig skriva något personligt om dem eftersom dom inte har valt att vara i min blogg. Det gäller f.ö mina vänner med, har dom inte egna bloggar där dom är oanonyma så skriver jag inte om dem heller. Som nu på min bloggresa så kallar vi varandra vid Bloggnamn.
Jag har faktiskt funderat på varför du skriver så utelämnande om barnen - för mig känns det inte helt ok men det är ju inte mina barn!