fredag 26 september 2014

Lik en duracellkanin :-)

Besöket på BUP idag var lyckat! Sonen lekte och drog under de 20-25 minuterna i väntrummet fram massor av saker... Tömde dockskåpet, lagade mat etc etc.

Ibland tror jag att jag är immun mot allt detta! Jag ser det inte på samma sätt, inte när vi är på BUP! Vi träffade vår "gamla" sjuksköterska som vi haft hela tiden på BUP. Hon ser alltid så glad ut när hon träffar Samuel. Han noterar som vanligt inte så mycket omkring sig...

När läkaren och nya sjuksköterskan kom och hämtade oss låg det leksaker över hela golvet... :-) De blev inte förvånade! 

Själva besöket blev bra! Samuel har ökat i vikt med 1.5 kg (äntligen!!!!!) och blivit lite längre. 22.8 kg och 124.4 cm lång! När Samuel kom till läkarens rum tillsammans med ssk så rotade han genast fram bilarna i skåpet, sen var det full rulle på honom ;-) Som en duracellkanin! Han sprang från leksak till leksak, bilar, doktorsväska, fyra-i-radspel mm. Men JAG tänkte inte på det förrän läkaren påpekade detta! Vi kom då in på medicinfrågan...

Nu kommer vi göra förändringar i medicinen och öka på lite. Samuel behöver få det lite lugnare omkring sig! Sen ska jag prata med skolan om hur det går för honom under skoldag och fritids. Uppföljning om ett par veckor på BUP! Nu sitter vi på bussen till skolan. Jag ska vara med de sista lektionerna innan vi åker hemåt och tar helg! Jag mår bra av att vara med barnen även om de retat gallfeber på mig ibland! Men det är lycka att ha just de barn jag har! Samuel som sitter och sjunger hela bussresan till Ektorp, Simon som blivit stor och blir allt mer självständig! Underbart!!



Inga kommentarer: