måndag 15 september 2014

Ny vecka!

Äntligen är de hemma igen. Att vara utan dem är jobbigt... faktiskt jobbigare än den värsta konflikten med dem. Mina älskade ungar... Simon kom hem runt kl 16. I drygt en timme pysslade vi med läxan i engelska. 12 meningar skulle skrivas, texten läsas och översättas. Det går långsamt framåt. Sen är det förstås läxa i svenska och ett NO-prov också denna vecka så det är verkligen fullt upp när de börjar fyran!

Samuel kom hem kl 17.30. Underbart! Rusade in i vardagsrummet och knäppte på barnkanalen. Så brukar det ofta bli. Nåja, middagen fick de i sig, sedan efterrätt. Simon sin yoghurt och Samuel vaniljglass. Två protrioner var, samt varsin smörgås. Nu sover de båda gott och snart stundar en ny dag.

Dagen har i stort varit givande... vaknade tidigt och följde Gomorron Sverige en stund. Sen blev det en långpromenad med den nya kameran i handen... Finfina bilder blev det under våra två timmar ute i naturen. Underbart! Jag försöker verkligen suga in varenda ljusglimt för att förbereda mig inför höstens mörker... Jag vet att det är så lätt att tappa den varma känslan under höstmörker och regniga dagar. Sen ska jag ju ut i arbetslivet igen och motivationen måste vara på topp då. Ska inte tillåta mig att misslyckas igen :-) Det måste gå bra helt enkelt!
























Ovan några bilder från promenaden... 













Tack för ännu en fin dag. PS Jag gillar verkligen min nya kamera... det blir så fina bilder! 



Inga kommentarer: